سم پاشی  تضمینی آسیا
حشرات خانگی خطرناک

شاخه بندپایان موفق‌ترین جانوران بوده و نسبت به سایر شاخه‌ها از تعدد و تنوع بی‌شماری برخوردارهستند. حشرات تقریباً درهمهٔ نقاط روی زمین پیدا می‌شوند و همچنین می‌توان آن‌ها را در آب‌های شیرین یافت. حشرات اولین جانورانی هستند که در روی زمین به وجود آمدند.  اما حشرات خانگی خطرناک میتوانند تاثیرات منفی زیادی بر روی زندگی ما داشته باشند و بهداشت محیط زندگی انسانها را تحت تاثیر قرار دهند . در این قسمت قصد داریم به معرفی انواع حشرات خانگی خطرناک بپردازیم.

حشرات خانگی خطر ناک در آشپزخانه

حشرات خانگی خطرناک را میتوان در همه جای خانه پیدا کرد. اما قسمت مورد علاقه برای اکثر حشرات و جانوران موذی آشپزخانه است. به دلیل وجود انواع مواد خوراکی موجود در آشپز خانه باید توجه بسیار زیادی بر روی بهداشت آن داشت. در غیر این صورت با حشرات زیادی رو به رو خواهید شد .که باعث تخریب و از بین بردن مواد غذایی و ایجاد آلودگی محیطی میشوند. و وجود آلودگی هم باعث ایجاد بو نامطبوع و هم به خطر انداختن سلامتی افراد خانواده میشود. از جمله حشراتی که میتوان در خانه و آشپز خانه یافت :

  • مورچه ها

از معمول ترین حشرات خانگی که در هر نوع آب و هوا نیز پیدا میشود. مورچه ها هستند که در اکثر خانه ها وجود دارند. مورچه ها مواد ریز و درشت موجود در منازل حتی مدفوع خود را جابه جا میکنند. و باعث آلودگی مواد غذایی میشوند. وجود مورچه های نجار میتوانند در وسایل چوبی و ساختار خانه تونل بزند و باعث تخریب آنها شود.

  • مگس ها

انواع زیادی از مگس ها وجود دارد که ممکن است در آشپزخانه خود بیابید، اما دو مورد شایع آن ها مگس های خانگی و مگس های میوه ای هستند. این مگس ها می توانند به راحتی از طریق درز پنجره ها یا در های باز به خانه شما وارد شوند. آن ها به غذا های مانده یا تکه های کوچک خوراکی افتاده بر روی زمین که ممکن است در اطراف آن ها باشد، جذب می شوند. آن ها همچنین به زباله های سرریز شما یا میوه های جا مانده که روی میز شما است، جذب می شوند. علاوه بر وزوز های ناراحت کننده آنها، مگس ها می توانند حشرات خانگی خطرناکی باشند، زیرا بیماری ها را حمل می کنند و گسترش می دهند. مگس ها عامل اصلی گسترش سالمونلا و اشریشیا کلی هستند. که یکی از مهمترین عوامل مسمومیت های غذایی به شمار می روند.

  • پروانه ها

پروانه ها معمولاً در آشپزخانه ها و گوشه های خانه ها یافت می شود. این حشرات شبانه در تاریکی شب به درون خانه وارد می شوند و تخم های میکروسکوپی خود را در آرد، غلات، حبوبات، دانه ها و غذای حیوانات خانگی خشک می گذارند. خطر اصلی پروانه ها این است که آن ها غذای شما را خراب می کنند. وقتی این حشرات بر روی غذا های ما می نشینند، پوست، مدفوع و بخش هایی از بدن آن ها بر روی غذا می ماند که این امر مواد غذایی را آلوده می کند.

  • سوسک ها

سوسک ها از جمله شایع ترین حشرات خانگی ناخواسته هستند و در سراسر جهان یافت می شود. آن ها می توانند از طریق سوراخ ها و ترک های کوچک در دیوار ها یا لوله ها، راه خود را به داخل آپارتمان شما بیابند. سوسک ها در فضا های باریک پناه می برند، بنابراین اغلب در زیر کمد ها و در کشو های تاریک یافت می شوند. سوسک ها نیش نمی زنند، اما ثابت شده است که باعث مشکلات سلامتی می شوند. پوست و ضایعات آن ها می تواند باعث ایجاد آلرژی یا علائم آسم در انسان شود.

 

حشرات خانگی خطرناک

 

حشرات خانگی خطرناک در اتاق خواب

اتاق خواب شما جایی ست که باید در آن احساس آرامش و امنیت داشته باشید تا در طول یک روز کاری شلوغ از تمام استرس های خود دور شده و استراحت کنید و خواب خوبی را داشته باشید . اما گاهی این حشرات موذی خانگی میتوانند به اتاق خواب شما هم راه یابند و در برخی موارد باعث ایجاد آلرژی و حساسیت پوستی در شما شوند. در این قسمت چند نوع از حشرات خانگی خطرناک را ذکر می کنیم.

  • کک ها

کک ها جزو حشرات خانگی معمول هستند، به خصوص برای کسانی که حیوانات خانگی دارند. این موجودات ریز که می توانند برای چند هفته تا چند ماه زنده بمانند، به راحتی تولید مثل می کنند و حتی یک کک می تواند به راحتی منزل شما را فرا گیرد. کک ها می توانند حتی با یک پا نیز پرش کنند، بنابراین معمولاً با پریدن روی افراد یا حیوانات خانگی گسترش می یابد. نیش کک ها در میان حیوانات خانگی بسیار شایع تر از انسان هاست، اما در هر صورت این نیش ها معمولاً باعث خارش بیش از حد می شوند. در بعضی مواقع، نیش کک همچنین می تواند منجر به عفونت یا واکنش آلرژیک شود.

  • ساس ها

ساس ها حشراتی آزار دهنده ای هستند . که به طور معمول در اتاق خواب یافت می شوند. آن ها به اندازه ای کوچک هستند که می توانند به راحتی در چمدان ها، جعبه ها و کفش ها، در کنار هم قرار بگیرند. به همین دلیل، معمولاً در تابستان وقتی افراد تمایل بیشتری به سفر دارند، پیدا می شوند. ساس ها هیچ بیماری را منتقل نمی کنند، اما از خون انسان تغذیه می کنند. نیش آن ها معمولاً صدمه نمی زند، اما علائم خارش خفیف و کبودی روی پوست باقی می گذارد.

برای از بین بردن و سمپاشی ساس ،و هم چنین سمپاشی منازل می توانید از تیم تخصصی سمپاشی کمک بگیرید.

 

سایر حشرات خانگی خطرناک

قطعاً این ها تمام حشراتی نیست که در خانه می توان آن ها را یافت و حشرات دیگری نیز هستند که در خانه های ما حضور دارند. اگرچه ما اغلب این آفات را نمی بینیم، اما گاهی اوقات می توانیم صدای آن ها را بشنویم و یا اثرات آن ها را در خانه مشاهده کنیم.

  • جیرجیرک ها

جیرجیرک های خانگی، گونه ای از حشرات هستند که اغلب در خانه ها دیده می شوند. همانطور که از نام این حشرات پیداست، آن ها در خانه یافت می شوند و به محیط های گرم و مرطوب کشیده می شوند. اگرچه جیرجیرک ها مضر نیستند، اما صدای بلند آن ها کافی است تا شما را دیوانه کند. در واقع این صدای جیر جیر که این حشرات تولید می کنند، یک تماس برای جفت گیری است و این به معنای حضور بیشتر این حشرات در آینده است.

  • عنکبوت ها

یکی دیگر از حشرات معمول خانگی که احتمالاً می خواهید از شر آن ها خلاص شوید، عنکبوت ها هستند. تقریباً ۴۰۰۰ گونه عنکبوت وجود دارد که برخی از آن ها بیشتر از سایر گونه ها در خانه شما دیده می شوند. بسته به نوع، عنکبوت ها می توانند بی ضرر یا سمی باشند. انواع بی ضرر اگر چه به خودی خود خطری ندارند، اما باعث گسترش حضور عنکبوت ها در سرتاسر خانه شما می شوند. اما گونه های سمی این حشره نیز متفاوت هستند و گزش برخی از آن ها تنها ایجاد خارش می کند، اما برخی انواع نادر نیز هستند که می توانند کشنده باشند.

  • موریانه ها

بیش از ۴۰ گونه موریانه وجود دارد .که اکثر آن ها شبیه به هم هستند. این حشرات بی صدا از مواد گیاهی مبتنی بر سلولز تغذیه می کنند و این همان چیزی است که در همه خانه های ما یافت می شود. این حشرات برای انسان خطری ندارند، اما تهدیدی برای ساختار آپارتمان و مبلمان شما محسوب می شوند  و در صورت مشاهده حتما نیاز به سمپاشی دارید. اگر موریانه در خانه شما یافت شود، ممکن است نیاز به کار های دیگری علاوه بر دفع آنها، همچون تعمیرات داشته باشید.

 

  • بید کاغذ ها

بید کاغذ ها که به پارامیت ها و کوسه های فرش نیز معروف هستند، در واقع حشرات کوچکی هستند که از نظر ظاهری به رنگ نقره ای و بیضی شکل می باشند. آن ها معمولاً در مناطق مرطوب مانند حمام و زیرزمین یافت می شوند. این حشرات در پنهان شدن بسیار خوب هستند و گاهی اوقات ساکنین خانه متوجه وجود چنین حشراتی در خانه نمی شوند. بید کاغذ ها برای انسان خطرناک نیستند، اما می توانند به یک ملک آسیب برساند. این حشرات از پلی ساکارید ها تغذیه می کند که در چسب ها، اتصالات کتاب و فرش یافت می شود. این بدان معنی است که آن ها معمولاً قفسه های کتاب، کار های هنری و سایر تزئینات خانگی را تخریب می کنند.

  • شپش

شپش‌ها لاشخورهای بی‌بالی هستند که از پوست بدن میزبان یا سایر ترشحات مثل خون تغذیه می‌کنند. به طور میانگین انسان‌ها حدود ۱۵ گونه شپش مختلف روی سرشان دارند. شپش‌ها هم مثل موریانه‌ها همیشه برای انسان خطرناک نیستند، اما می‌توانند ناقل بیماری باشند.

  • کنه گوزن

کنه گوزن هر سال هزاران نفر را به بیماری لایم مبتلا می‌کند. این بیماری با یک جوش در اطراف محل گزش شروع می‌شود که شبیه چشم گاو است. علائم اولیه شامل سردرد و تب می‌شود. با گذشت زمان، قربانی دچار سفتی مفاصل و مشکلات قلبی می‌شود. افراد کمی در اثر این بیماری می‌میرند، اما بیماریشان ممکن است سال‌ها طول بکشد.

 

 

4.7/5 - (87 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *