سم پاشی  تضمینی آسیا
سمپاشی مگس میوه

سمپاشی مگس میوه ، سمپاشی تضمینی مگس میوه ، سمپاشی حشرات ، سمپاشی منازل

میزبان های مهم مگس میوه: شامل انواع مرکبات (نارنگی، پرتقال، گریپ فروت و … )، خرمالو، آلو، زردآلو، هلو، گردو، انگور، به، خرما، انار، سیب، گلابی، گوجه فرنگی، انبه، گواوا، کاکائو، قهوه و بسیاری دیگر از میوه جات، سبزی و صیفی جات و گیاهان وحشی.

نحوه خسارت مگس میوه:

1- تغییر رنگ در محل تخمریزی مگس بر روی میوه 2- پوسیدگی میوه در اثر تغذیه كرم يا لارو آفت 3- ریزش شدید و نابجای میوه

رو ش های انتقال و گسترش مگس میوه:
1- آفت با وسائل مختلف و توسط اندامهای گیاهی آلوده می تواند منتقل گردد. مهمترین اندام گیاهی که در انتقال و گسترش آفت نقش دارد میوه است كه با آن تخم و لارو منتقل مي شوند. 2- شفیره آفت می تواند توسط خاک (به تنهایی و یا چسبیده به ریشه میزبان) منتقل شود. 3- حشرات کامل با پرواز خود می توانند دامنه انتشار آفت را گسترش دهند.

 

مشخصات حشره مگس میوه:

1- حشره كامل: مگس بالغ به طول 5-4 میلی متر به رنگ زرد ، سفید وسیاه با سری زرد رنگ وبزرگ با یک نوار قهوه ای روشن ، چشمهای مرکب قرمز ارغوانی براق و سینه ای زرد و سیاه رنگ پوشیده از موهای نرم، داراي يك جفت بال شفاف با سه نوار جدا از هم که نوار اول آن عریض و طلائی رنگ ، نوار دوم دراز و پهن و طلائی رنگ و نوار سوم کوتاهتر است. شکم زرد رنگ، دو نوار عرضی خاکستری در قسمت پشت ديده مي شود. پاها به رنگ زرد کم رنگ بوده و اندازه بدن حشره ماده به علت وجود تخمریز بزرگتر از حشره نر می باشد. 2- كرم يا لارو آفت: لارو کامل مگس بطول 10-7 میلی متر به شکل دوکی کشیده وکمی خمیده و سفید رنگ و پا ندارد. 3- شفيره آفت: شفیره بیضی شکل به طول 5-4 میلی متر به رنگ قهوه ای تیره است . 4- تخم آفت: تخم مگس به شکل دانه برنج و بیضی کشیده وکمی خمیده به طول 0.9 – 0.7 میلی متر به رنگ سفید شیری بوده وروی آن نقش ونگارهای تور مانند وجود دارد.

 

نحوه زندگي مگس میوه:

مگس ماده تخم های خود را زیر پوست میوه های میزبان به صورت گروهی به تعداد 10-2 تائی می گذارد. محل تخمگذاری آفت پس از مدت کوتاهی رنگ پریده وسپس قهوه ای تیره می شود. لارو پس از خروج از تخم از گوشت میوه تغذیه می کند. طول دوره لاروی بین 50- 9 روز می باشد که می تواند طی این مدت 3 بار جلد عوض کند. میوه های آفت زده ریزش نموده و لارو پس از خروج از ميوه تا عمق 5 سانتي متري داخل خاك شده و در آنجا به شفيره تبديل مي شود. لارو این آفت جهنده بوده وپس از خروج از میوه می تواند تا 3 متر جابجا شود . این آفت در شرایط مناسب مي تواند تا 12 نسل در سال ايجاد كند.

 

روشهاي كنترل مگس میوه:

(سم پاشی تخصصی مگس میوه)
1- شناسائی باغات آفت زده از طریق نصب تله های جلب کننده یا تله های زرد چسبنده یا مشاهده خسارت آفت روی میوه (با ثبت مشخصات کامل باغ یا خانه و تعداد درختان موجود).
2- نصب تله هاي حاوي مايع مخصوص سراتراپ براي رديابي و يا شكار انبوه آفت
3- جمع آوری ومعدوم نمودن میوه های آفت زده و مشکوک با غرقاب نمودن در ظروف بشکه ای حاوی آب ومشتقات نفتی، و يا مدفون نمودن میوه ها در عمق بیش از 50 سانتیمتری خاک و يا در صورت امکان سوزاندن میوه های آفت زده همراه كلش و علفهاي خشك.
4- محلول پاشی تنه و سر شاخه های اصلی درخت خصوصا قسمتهای آفتابگیر درخت با مخلوط پروتئین هیدرولیزات 2 تا 3 درصد و سم مالاتيون 2 در هزار.
5- برداشت کلیه میوه ها (نارنگی، پرتقال، لیمو، نارنج ، خرمالو، ازگیل و … ) قبل از فصل زمستان از سطح باغات یا خانه ها.
6- جلوگیری از نقل و انتقال میوه های آفت زده.
7- انجام مبارزه زراعی در فصل سرما ( شخم و يا پا بیل زدن سايه انداز درختان ) به منظور از بین بردن شفیره های آفت.
8- خودداري از انبار کردن میوه های برداشت شده از باغات آلوده.
9- در بخش صادرات محصولات کشاورزی، توليد و مراقبت و صادرات بايد بر اساس استاندارهای جهانی و قرنطینه ای صورت گیرد.

در صورت مشاهده هر گونه حشره مثل مگس میوه در منزل یا محل کار با کارشناسان سمپاشی آریا با شماره تلفن 09120326369 تماس حاصل نمایید تا با آخرین متد و روشهای مبارزه با حشرات مشکل شما عزیزان را در کمترین زمان ممکن از بین ببرند. خواهشمند است به هیچ عنوان مصرف هرگونه مواد شیمیایی جدا خودداری فرمایید.

سمپاشی آریا آماده ارائه خدمات سمپاشی مگس میوه بصورت تخصصی جهت حذف این حشره و جلوگیری از شیوع آن در آپارتمان، منازل، بیمارستان، اداره و ارگانها می باشد.
سمپاشی بیمارستان، سمپاشی منزل، سمپاشی ادارات، سمپاشی ارگان، سمپاشی آپارتمان، سمپاشی مجتمع و سمپاشی منازل تخصص سمپاشی آریا است.

مشاوره رایگان و هماهنگی جهت اعزام کارشناس – سمپاشی تضمینی آریا

سمپاشی مگس میوه در تهران 09190325455
سمپاشی تضمینی آریا سمپاشی مگس میوه در شیراز 07132263139 – 09179208486
سمپاشی تضمینی آریا سمپاشی مگس میوه در بوشهر 07733120018 – 09175628486  دکتر مسرور
سمپاشی تضمینی آریا با ارائه ضمانتنامه کتبی و استفاده از سموم ارگانیک و استفاده از سم بدون بو
بدون جابجایی اسباب و اثاثیه منازل و محل کار و تعطیل کردن کار رزومره ادارات و ارگانها دولتی و غیر دولتی
استفاده از سموم بدون خطر برای کودکان و نوزادان
سم های مجاز مورد استفاده در شرکت سمپاشی تضمینی آریا همگام با سمپاشی مدرن در کشورهای پیشرفته با ضمانتنامه بدون برگشت مورد سمپاشي شده می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *