سم پاشی  تضمینی آسیا
سمپاشی تخصصی موریانه

شرکت سمپاشی آریا با بهره مندی از دانش کارشناسان ماهر و با تجربه در امر مبارزه با حشره موریانه سمپاشی تخصصی موریانه را به صورت حرفه ای با سموم مجاز انجام می دهد.

موریانه ها شامل گروه خاصی از حشرات هستند که در آنها بالهای جلویی و عقبی قشایی ، تقریبا به یک اندازه است . موریانه نر و ماده در کلونی هایی در زیر زمین یا تنه درختان زندگی می کنند . این حشرات شاخک رشته ای و قطعات دهانی مانند گروه جوندگان دارند . موریانه ها عمدتا از کاغذ ، چرم ، موکت ، چوب  ،خاک ، لينوليوم ، لاستيك ، پوشش كابلها ، جانوران نگهداري شده در موزه  تغذیه می کنند موريانه ها در محيط مرطوب و تاريك زندگي مي كنند كه شامل 6 خانواده و بیش از 2000 گونه در نقاط مختلف چون مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر ایران همچنین در مناطق معتدل زندگی می کنند.

علائم فعالیت موریانه ها

موریانه زیر زمینی از طریق ایوان ها ، هواکش ها ، پاسیوها ، تراس و باغچه که از خاک پر شده است وارد ساختمان می شوند تجمع فضولات موریانه ها روی سطوح مختلف می تواند نشان از آلودگی باشد و فضولات آنها به شکل شیارهای طولانی و رنگ آنها سفید ، قهوه ای روشن ، قهوه ای مایل به قرمز و گاهی قهوه ای تیره و سیاه می باشد اگر افراد غیرمتخصص و بدون آگاهی اقداماتی انجام دهند موجب انتقال موریانه ها به نقاط دیگر می شوند و آلودگی افزایش می یابد و این عمل موجب سخت شدن مبارزه با موریانه می شود.

زاد و ولد

موریانه ها 200 تا 300 تخم در سال می گذارند نوعی دیگر حدود چندین میلیون تخم در سال می گذارند برخی 185 و گونه ای دیگر 40000 تخم در روز می گذارند . معمولا تخم گذاری در نواحی نیمه گرمسیری در طول فصل سرما قطع می شود . موریانه ها معمولا پس از 10 تا 40 روز پس از هر مرحله ی تخم گذاری استراحت و سپس مجددا تخم گذاری می کنند . تخمها پس از 50 تا 60 روز باز شده ، گاهی پس از 12 ماه تا 55 موریانه به وجود می آید سن رشد موریانه در مناطق مختلف ، متفاوت است و گاهی به 50 سال و در یک گونه ی مخصوص به 80 سال رسیده است . اندازه ی کلونی ها بسته به نوع موریانه متفاوت و از چند صد تا چندین میلیون متغییر می باشد.

دمای محیط

موریانه ها در محیطی با دمای 30 درجه سانتی گراد زندگی می کنند و دمای کمتر از 16 درجه موجب از بین رفتن آنها می شود.

رطوبت

به طور کلی موریانه ها به علت داشتن کوتیکول نرم استثنایی خود در نگهداری آب ضعیف هستند و بدنشان به خشک شدن خیلی حساس است بنابراین محیط هایی با رطوبت های نسبی 90 تا 97 درصد را می پسندند.

از بین بردن آفات توسط متخصصان آریا ،با هدف حداکثر تاثیر و حداقل قیمت صورت می گیرد که مانع آسیب رسانی به انسان ،گیاهان و شرایط محیطی می شود.

مضرات استفاده از سموم غیر بهداشتی توسط افراد نا آگاه

اگر در مصرف آفت کش های غیربهداشتی زیاده روی شود خسارات قابل توجهی در موجودات زنده خواهد داشت و موجب بیماری و مرگ انسان ها خواهد شد.
استفاده از سموم شیمیایی غیر استاندارد ، باعث تغییر سرعت فعالیت های مختلف بدن ، افزایش تپش قلب و تعریق یا کاهش و توقف کامل تنفس می شود.
استفاده از سموم غیربهداشتی و همچنین تماس افراد با این سموم به تغییر سلولی می انجامد که موجب افزایش فعالیت عصبی می شود.

مبارزه و ریشه کنی تخصصی موریانه

آسیب ها و خساراتی که موریانه ها به منازل مسکونی ، ساختمان ها و سازه ها وارد می کنند حتی از بلایای طبیعی بیشتر گزارش شده است پیشگیری از ورود موریانه به منازل به مراتب از درمان ، ریشه کنی و مبارزه با موریانه ها آسانتر می باشد شرکت سمپاشی آریا با استفاده از شیوه های نوین و پیشرفته ترین دستگاه های روز دنیا در اکثر نقاط ایران سمپاشی تخصصی موریانه را به صورت تخصصی انجام می دهد.

اقدامات لازم جهت پیشگیری

بستن دریچه فاضلاب ها
استفاده از مصالحی چون شن و ماسه در ساختمانها
پوشاندن تمامی منافذ و حفره ها با تور سیمی محکم
تعویض شیشه ها و درب های شکسته برای جلوگیری از ورود آفات
تمیز نگهداشتن محیط برای جلوگیری از ورود آفات
احداث ساختمان های مناسب با رعایت اصول ایمنی ، دقت در ساختن بنا ، بستن راه های نفوذ موریانه ، استفاده از فوندانسیون های آجری و سیمانی
ضدعفونی کردن خاک قبل از اجرای عملیات ساختمانی برای جلوگیری از نفوذ موریانه های زمینی

برای جلوگیری از نفوذ موریانه های چوب علاوه بر سمپاشی چوب ها از گردهای جاذبه رطوبت و روغن جلا استفاده شود

روش های مبارزه با موریانه ها

آغشته کردن درب ساختمان ها با سم موریانه
ردیابی دالانهای موریانه توسط دستگاه های پیشرفته اقدامات لازم جهت پیشگیری
استفاده از روش های IPM از قبیل مبارزه بیولوژیک توسط نمونه های آلوده به سم موریانه
استفاده از طعمه های آغشته به سموم بهداشتی

مراحل سمپاشی و موریانه زدایی

متخصصان ما در ابتدا محل های اصلی تجمع کلونی موریانه به خصوص در قسمت های زیرین ساختمان ،محل هایی با رطوبت بالا ، سازه های چوبی ساختمان و سایر محل هایی که برای تجمع و جذب آلودگی مناسب می باشند را بررسی می کنند و با استفاده از تجهیزات پیشرفته سیستم های تشخیص موریانه محل آلودگی را ارزیابی می کنند .
در صورت تشخیص وجود کلونی و شناسایی آن ها بهترین راه حل برای رفع آلودگی به شما ارائه می گردد.

اقداماتی که پس از اتمام سمپاشی حرفه ای باید صورت گیرد:

با مشاوره با کارشناسان زمان مناسب برای ورود به محیط را مشخص کنید تا دچار مسمومیت توسط بخار و ذرات معلق ناشی از سم نشوید.
به این نکته توجه داشته باشید سم تا زمانی که مرطوب است و کاملا خشک نشده می تواند مسمومیت ایجاد کند.
خانمهای باردار ، کودکان ، افرادی که دچار بیماری قلبی ، کلیوی ، حساسیت های پوستی و… هستند برای حضور در محل سمپاشی شده طبق توصیه ی کارشناسان عمل کنند.
پس از سمپاشی تخصصی موریانه و بازگشت به محل تمامی راه های جریان هوا ، در و پنجره ها را باز بگذارید.
توجه داشته باشید که ، تنها پس از هوادهی می توانید به محل باز گردید.
در صورت آغشته شدن مواد غذایی و آب به مواد سمی ، از مصرف آن خودداری کنید.
کنترل جهت اطمینان از نتایج بدست آمده با استفاده از روش های پاک سازی محیط ، بهبود شرایط و ساختمان و سایر اقدامات ، زیر نظر متخصصان سمپاشی آریا صورت می گیرد.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *