سم پاشی  تضمینی آسیا

با توجه به شروع بیماری کرونا و لزوم انجام حفاظت فردی به‌ویژه برای کادر پزشکی، توجه همکاران عزیز را به نکات زیر درخصوص استفاده از دستکش های بهداشتی جلب می‌کنیم (البته این آموزش و توصیه‌ها، برای مشاغل دیگر نیز کاربردی و قابل استفاده است) وقتی اکثر مردم به دستکش های ایمنی فکر می کنند ، دستکش هایی که پرستار در مطب پزشک یا سرایدار استفاده می کند به ذهن می رسد. با این حال ، بیشتر دستکش ها در شکل اولیه خود نوعی ایمنی را ارائه می دهند.با ما همراه باشید در این مقاله قصد داریم درباره آشنایی با انواع دستکش‌ ها، ایمنی و کاربرد‌ آنها صحبت کنیم…

۱- دستکش لاتکس:

به رنگ کرم روشن: قابل نفوذ نسبت به اتانول/میزان نفوذ ویروس کمتر از 1درصد/قابلیت استفاده طولانی مدت تا حدود 16 ساعت و ضدعفونی با اتانول.

این دستکش ها بیشتر در محیط های پزشکی یا آزمایشگاه ها استفاده می شوند. آنها معمولاً مناسب هستند تا امکان جابجایی را فراهم کنند ، اما از خطرات زیستی ، مواد شیمیایی ، حلالها و سایر مواد مضر محافظت می کنند. با این حال ، از آنجا که مواد بسیار نازک و انعطاف پذیر هستند ، این دستکش ها هیچ سوراخ یا مقاوم در برابر حرارت ندارند. هنگام استفاده از ابزارهای تیز یا شعله ، یا هنگام کار با سطوح ساینده ایده آل نیستند.

2-دستکش نیتریل:

دستکش های نیتریل ، دستکش های چند منظوره و مصارف عمومی خوبی هستند. آنها می توانند برای تماس اتفاقی (مانند دستکش امتحانی یکبار مصرف) در نظر گرفته شوند یا در شرایط ضخیم تر برای مواردی که تماس طولانی مدت در نظر گرفته شده است ، ارائه شوند.

دستکش نیتریل برای محافظت از موادی مانند:

حلالها
روغن های نفتی
گازوئیل
گریس ها
برخی اسیدها و بازها
ابتدا خطرات را شناسایی کنید
بنابراین ، همانطور که از مجموعه مجموعه حفاظت از دست مشاهده می کنید ، ما گزینه های زیادی برای خنثی سازی ارگونومی ، بهداشت صنعتی یا خطرات ایمنی فوری داریم.

به رنگ آبی/غیرقابل نفوذ به اتانول/میزان نفوذ ویروس 1تا 3 درصد /قابلیت استفاده طولانی مدت تا حدود 8 ساعت و ضدعفونی با الکل.

3-

3- دستکش وینیل:

بی رنگ است و چسبان نیست/میزان نفوذ این نوع نسبت به ویروس حدود ۲۹ درصد است ودر صورتی که با اتانول یا مواد ضدعفونی در تماس باشد قابلیت نفوذپذیری تا 50 درصد افزایش می‌یابد.

4- دستکش نایلونی یا فریزری:

پوشش مناسبی در برابر ویروس‌ها نیستند و درصورت تماس با اتانول یا مواد ضدعفونی میزان نفوذ تا ۹۰درصد افزایش می یابد.

5- دستکش پنبه ای/پارچه ای:

این رایج ترین نوع دستکش برای کارهای عمومی یا پروژه هایی است که حفاظت بالایی مورد نیاز نیست. این دستکش ها یک پارچه نازک و سبک پارچه ای ارائه می دهند که ایمنی کمی را به کاربر ارائه می دهد. آنها بیشتر برای جلوگیری از ایجاد خراش یا ترک خوردگی جزئی استفاده می شوند ، اما هیچ کاری برای جلوگیری از سوراخ شدن ، سوختگی یا بریدگی انجام نمی دهند.

6-دستکش مقاوم در برابر سوراخ شدن:

این دستکش ها به طور خاص برای مقاومت در برابر بریدگی یا سوراخ شدن دست طراحی شده اند. طراحی بافته شده به منحرف شدن اجسام تیز که می توانند پوست را سوراخ کنند کمک می کند. صنایعی که برش دستی انجام می دهند ، مانند ساختمان ، سرویس غذا و انبار ، می توانند از دستکش های مقاوم در برابر سوراخ شدن سود ببرند.

در حالی که دستکش ایمنی می تواند یک مزیت قطعی در برابر بسیاری از انواع خطرات ایجاد کند ، همچنان رعایت تمام دستورالعمل های ایمنی مهم است. دستکش ها معمولاً آخرین خط دفاعی محسوب می شوند ، نه مجوز اقدام خطرناک. آنها می توانند در بیشتر موارد مقدار کافی حفاظت را ارائه دهند ، اما نمی توانند به طور کامل از کسی محافظت کنند.

نوع مناسب دستکش را برای کار انتخاب کنید.
آگاهی از چالش های ایمنی یک شغل می تواند به شما در انتخاب حفاظت صحیح از دست کمک کند. با شناسایی خطرات شروع کنید ، سپس گزینه های دستکش ایمنی کار خود را جستجو کنید تا بهترین راه حل را بیابید. دستان شما روی شما حساب می کند!

به‌صورت خلاصه: جهت حفاظت «کادر درمان» بهترین نوع در درجه اول دستکش لاتکس و بعد از آن دستکش نیتریل می‌باشد. 

امیدوارم از این مقاله آشنایی با انواع دستکش‌ ها، ایمنی و کاربرد‌ آنها اطلاعات کافی را به دس آورده باشید.

Rate this post