سم پاشی  تضمینی آسیا

راههای مبارزه با موریانه

لانه اصلی موریانه ها در زیر زمین است و با کندن زمین هزاران تونل را در زیر زمین یا در و دیوار و یا زیر بنای ساختمان می سازند و به صورت مخفیانه و به دور از دیده شدن توسط انسان ها زندگی می کنند و وارد منازل می شوند برای موریانه ها ، خاک و گچ و آجر جزئی از مصالح ساخت تونلهایشان می باشد و برای رسیدن به غذایشان به ساخت یک راه بسنده نمی کنند و دیوار و زمین را تا جایی سوراخ می کنند که خود را به مواد سلولزی (چوبی ) برسانند .

راههای مبارزه با موریانه

این مواد ممکن است در سقف خانه ها باشند مانند تیرهای چوبی و حصیرهای سقفی و یا چوبهای نگهدارنده سقف کاذب و شیروانی.
و یا در درب اتاقها، کمدهای دیواری مبلمان و تختخوابها.
موریانه ها این اشیا را از درون می خورند تا جایی که داخل آنها پوک پوک می شود و متلاشی می شوند.
مبارزه با موریانه ها بسیار سخت می باشد و برای خلاصی از شر آنها باید مواد خوراکی آنها را که چوب و اشیا چوبی و لوازم پنبه ای و درخت های کهنسال می باشد را از دسترس آنها دور کرده یا به سم و نفت آغشته کنیم .
تنها سد راه موریانه ها بتون و مواد سمی و نفتی و آفتاب و مورچه های درشت است .

برخی از راههای مبارزه با موریانه ها:

بهترین ، سریعترین و آسانترین راههای مبارزه با موریانه ها روش مالیدن نفت به سطوح است در هر مکانی که احتمال حمله موریانه وجود دارد یا موریانه ها در آنجا مستقر هستند را ابتدا با حشره کش های معمولی اسپری کنید و سپس سطح موردنظر را به نفت آغشته کنید زیرا موریانه ها به شدت از مواد نفتی بیزار هستند.
حتما با موسسات مبارزه با موریانه ها تماس بگیرید تا با سم مناسب سمپاشی نمایند زیرا مبارزه با موریانه ها نیاز به افراد متخصص دارد.
موریانه ها از طریق زمین وارد دیوارهای ساختمان ها می شوند و ملکه های آنها ممکن است به فاصله یکی دو کیلومتر از ساختمان موریانه زده دور باشند
اطراف ساختمان موریانه زده را در صورت نبود ساختمانی در همسایگی آن حداقل تا نیم متر کنده و نفت یا گازوئیل به مقدار زیاد درون آن بریزید.
موریانه ها از هوای خشک و آفتابی بیزار هستند و محیط مرطوب و تاریک را می پسندند، با باز کردن درها و پنجره ها و آفتاب دادن به اتاق ها آنها را فراری دهید .

نور خورشید

اگر نور خورشید به اندازه کافی به منزل شما وارد نشود احتمال دارد که موریانه ها خانه شما را خراب کنند نور خورشید به طور طبیعی نقش مهمی در کشتن موریانه ها ایفا می کند اجازه دهید نور کافی برسد.

 

دشمن موریانه ها ، مورچه های درشت هستند ، آنها را از بین نبرید مورچه ها در زیر زمین تونلهایی می سازند و به سراغ موریانه ها رفته و آنها را می خورند.
لوازم چوبی را جابه جا کنید و بررسی کنید که آیا موریانه ها آنها را سوراخ کرده اند .
خوراک موریانه ها چوب های کهنه است، الوارها و اشیا چوبی قدیمی را از انبار بیرون بریزید همانطور که قبلا گفتم نور خورشید راهی برای کشتن موریانه ها است . موریانه ها عاشق تاریکی هستند اگر لوازم چوبی تان آلوده شده است آنها را در برابر تابش نور خورشید به مدت ۲ تا ۳ روز قرار دهید .

حذف رطوبت

تمام لوازم چوبی را از محیط مرطوب دور کنید و خشک نگهدارید تا رطوبت به چوب ها نفوذ نکند در صورتی که این اتفاق بیفتد احتمال حمله موریانه ها وجود دارد.
از انواع حشره کش های موثر برای مبارزه با موریانه ها استفاده کنید و وقت کشی نکنید زیرا سرعت تکثیر آنها زیاد است.

2.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *