سم پاشی  تضمینی آسیا
سمپاشی محل کار

یکی از مکانهای مهم و حساس که با به وجود آمدن آفت و حشرات باعث بروز مشکلات و اختلالات زیادی را ایجاد میکند محل کار است . زیرا به دلیل میزان زیاد رفت و آمد در اکثر مشاغل امکان به وجود آمدن آفات و حشرات و حیوانات موذی بسیار زیاد است و رعایت بهداشت در آن کار سختی است. رعایت نکردن بهداشت و وجود حشرات در محل کار سلامتی کارمندان را نیز به خطر می اندازد. محل کار باید محیطی سالم و بدور از هر گونه تنش و یا آلودگی باشد . در صورتی که در محل کار خود ردی از سوسک و سایر حشرات مشاهده کردید، با سمپاشی محل کار می توانید آن ها را از بین ببرید.

در این مقاله به نکاتی که باید برای بهداشت محل کار خود رعایت کنید و همچنین به نحوه سمپاشی محل کار می پردازیم.

 

سمپاشی محل کار چه تاثیری دارد؟

سمپاشی محل کار تاثیرات بسیار مثبتی دارد و می تواند مزایای بسیاری را به دنبال داشته باشد که مهم ترین آن عبارت است از:

  • کاهش هزینه های تعمیرو نگه داری از محیط
  • آسودگی و بهداشت کارکنان رعایت می شود.
  • عدم اختلال درنظم کسب و کار
  • افزایش راندمان کاری کارکنان

 

روش های پاکسازی و سمپاشی اداره و سمپاشی محل کار به صورت مداوم :

بهترین راه این است که پیش از نفوذ حشرات و آفات به داخل محیط کار از ورود آن جلوگیری کنید. اگر یک برنامه نظافت روزانه را پیاده سازی کنید ، می توانید این حشرات را از محیط کار خود دور نگه دارید.
•    جارو زدن روزانه فرش ها ، پادری ها و کف های سخت
•    تمیز کردن هر گونه کثیفی روی مبلمان ، تخته ها ، دیوارها ، فرش ها و کف زمین
•    ضدعفونی تمامی سطوح
•    تمیز کردن کفپوش ها با مواد ضدعفونی مخصوص
•    جمع آوری و دور ریختن زباله ها
•    تمیز کردن و ضدعفونی سینک ، دستشویی ، توالت ، حوله های دستی و سیستم خشک کن دست

  • جلوگیری از قرار دادن مواد غذایی در خارج از یخچال
  •  همه کارمندان در یک فضای کاری تمیز سهیم هستند. این بدین معناست که رعایت نکات بهداشتی دستشویی و اتاق استراحت ، تمیز نگه داشتن میز کار ، دور ریختن به موقع زباله ها ، عدم نوشیدن و خوردن پشت میز کار و غیره بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال حضور ساس همیشه از انسان ها نشات می گیرد. از این رو کارمندان باید محل زندگی خود را بررسی کنند تا اطمینان حاصل شود که آن ها عامل حضور ساس در محیط کاری نیستند.
    •    همکاری با شرکت سمپاشی دارای مجوز وزارت بهداشت تنها راه حل کنترل و از بین بردن آفت های موجود در اداره شما است. این موضوع ممکن است در شرایطی نیز انجام شود که سموم دفع آفات مورد نیاز فقط توسط متخصصین دارای مجوز و شرکت های معتبر سمپاشی قابل استفاده باشند.

 

چه عواملی باعث جذب آفت ها در محیط کار میشود ؟

  • خرده غذاهای روی میز باعث جذب سوسک و مورچه ها در محیط کار می شوند. تا جای امکان نباید روی میز کار غذا خورد، و در صورتی که روی میز کارتان غذا میخورید حتما روی میز خود را تمیز کنید تا هیچ نوع غذایی باقی نماند. در برخی مواقع ریختن انواع نوشیدنی های شیرین و پاک نکردن آن باعث میشود رطوبت و شیرینی موجود در آنها که یکی از عوامل جذب آفت ها است محیط کار را آلوده کند.
  • تعمیرو نگهداری نامنظم تاسیسات به ویژه برای ساختمان های قدیمی و یا ساختمان هایی که ساختار آسیب دیده دارند ، باعث ایجاد سوراخ و شکاف و نشت لوله ها می شود. همین شکاف ها باعث دسترسی انواع حشرات همچون سوسک و موچه و موش ها به داخل دفتر شما شده و جوندگان معمولا سیم های اتاق سرور IT را جویده ( زیرا دندان های آنها هرگز از رشد خود متوقف نمی شوند ) تا بتوانند دندان های خود را تر و تمیز کنند. این موضوع در بعضی مواقع باعث آتش سوزی می شود.
  • آبدارخانه یکی از رایج ترین مکان های تجمع آفت ها و حشرات است. همچنین یک فضای مشترک برای دفع مواد غذایی ، ضایعات و مصرف آب است. همچنین به معنای خطر زیاد جذب آفاتی است که برای تغذیه نیاز به منبع غذایی ، زباله و رطوبت دارند.

 

انواع آفت ها در ادارات


عنکبوت ها

عنکبوت ها معمولا در مکان های خشک و گرم مانند میز ، دریچه های هوا ، گوشه های اتاق و غیره مشاهده می شوند. حضور آن ها نشان دهنده وجود مشکلات جدی است ، زیرا عنکبوت ها با خوردن حشرات دیگر زنده می مانند.


مورچه ها

مورچه ها به سمت مواد غذایی جذب شده و به سمت منابع غذایی باز ، خرده ، باقی مانده غذا و زباله ها به صورت گروهی جمع می شوند.


سوسک ها

معمولا در اتاق های استراحت و آشپزخانه های ادارات که دارای سرپنا و مواد غذایی و آب است ، یافت می شوند.

مگس

وجود مواد ارگانیک مرطوب در محیط کار شما و یا اطراف آن به احتمال زیاد باعث حضور مگس ها می شود ، زیرا این جاییست که مگس های بالغ تمایل به تخم ریزی دارند.


موریانه ها

این دسته از حشرات معمولا در هر چیزی که شامل سلولز باشد مانند کاغذ ، مقوا ، چوب و گیاهان یافت می شوند.


ساس ها

ساس ها معمولا از طریق ورود کارمندان و یا مشتریان و ارباب رجوع به داخل ادارات راه پیدا می کنند. پس از حضور ، شروع به تغذیه از خون انسان کرده و به سرعت تکثیر می شوند. همچنین در شکاف مبلمان ، کوسن ها و پارچه ها نیز به سرعت رخنه می کنند. از این رو باید به سرعت نسبت به سمپاشی محل کار اقدام نمایید.


موش ها

اگر محل کار شما کثیف و درهم ریخته باشد ، قطعا با حیوانات جونده به مشکل جدی برمی خورید. این دسته از حیوانات در شب ها سطل های زباله ، ظروف نگهداری مواد غذایی ، باقی مانده غذا و سطل آشغال های بزرگ را مورد هدف قرار می دهند.


ماهی نقره رنگ

این دسته از آفت ها به رطوبت حمام علاقه داشته و در اطراف زهکشی ها دیده می شوند. آن ها اطراف دفتر کار شما حرکت کرده و به سمت کتاب ها و لباس ها جذب می شوند.

 

آیا به سمپاشی دوره ای محل کار نیاز است؟

اگر محل کار شما در منطقه ای است که امکان وجود حشرات و جانوران موذی در آن زیاد است بهتر به صورت دوره ای به سمپاشی محل کارتان بپردازید . البته به این نکته توجه کنید برای سمپاشی فصل و زمان آن بسیار مهم است و طبق اصول و قوانینی باید انجام شود . پس پیشنهاد ما این است برای سمپاشی دوره ای محل کارتان از شرکت های سمپاشی کمک بگیرید.

 

شرکت سمپاشی آریا خدمات سمپاشی منازل ، ادارت و همچنین

سمپاشی در تهران ،

سمپاشی در بوشهر 

و سمپاشی در شیراز را به صورت حرفه ای انجام میدهد .

 

بهترین روش سمپاشی محل کار

برای سمپاشی محل کار باید از سموم مرغوب و با کیفیت استفاده شود. برای اینکه به طور کامل از شر حشرات و جانوران موذی خلاص شوید باید سعی کنید تا حد امکان راه های نفوذ سوسک و حشرات به محل کار را ببندید و در زمان مناسب از محصولات و لوازم باکیفیت جهت سمپاشی استفاده کنید.

 

از چه سمی برای از بین بردن سوسک محل کار استفاده کنیم؟

با ورود به بازار متوجه می شوید که سموم بسیار زیادی با برندهای مختلف وجود دارد که شما را در خرید سم مناسب سردرگم می کند. به همین دلیل شما باید بر اساس شرایط و نوع حشره موجود در محل کار بهترین سم را استفاده کنید. در صورتی که اطلاعات کافی در خصوص سموم مختلف ندارید می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. تا متخصصین شرکت سمپاشی آریا بر اساس نوع سوسک و حشره موجود در محیط بهترین سم را به شما پیشنهاد دهند.

 

اقدامات لازم در هنگام سمپاشی محل کار

برای این که سمپاشی ضرری برای سلامتی شما نداشته باشد باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • سموم مناسب را از قبل تهیه کنید.
  • پیش از سمپاشی استفاده از لوازم ایمنی همچون لباس مخصوص، عینک، دستکش، کفش مخصوص، ماسک و … فراموش نشود.
  • تمامی درب و پنجره ها را پیش از سمپاشی باز کنید.
  • ساکنین را از منزل خارج نمایید.
  • روی تمامی لوازم موجود در محل کار را بپوشانید.
  • نکات مراقبتی پس از سمپاشی محل کار
  • برای این که سمپاشی تاثیرگذار بوده و بتواند به صورت کامل سوسک و حشرات را از بین ببرد باید نکات مراقبتی زیر را در نظر بگیرید:
  • بهتر است تا حداقل 24 ساعت پس از سمپاشی محل کار کسی وارد محیط نشود.
  • پس از 24 ساعت تمامی محیط و لوازم آغشته به سم را ضدعفونی کنید.
  • هواکش را روشن کرده و درب و پنجره ها را باز بگذارید.
  • راه های نفوذ مجدد حشرات به محیط کار را مسدود کنید.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *